ניהול מקצועי של חברות משפחתיות ועסקים קטנים | קרקע buy
08/10/2024

ניהול מקצועי של חברות משפחתיות ועסקים קטנים

זמן קריאה: 3 דקות

ניהול חברה או עסק לא דומה להימורים בקזינו. ריכזנו כאן מספר  טיפים והמלצות לניהול מקצועי של חברות משפחתיות ועסקים קטנים. ניהול חברה משפחתית או עסק קטן יכול להיות משימה קשה ומאתגרת בעולם עסקים תחרותי. גם בעולמות הנדל"ן, עריכת דין ושאר המקצועות החופשיים הקשורים לכאן יש חובה לאמץ מיומנויות ניהול מקצועי. דעו כי עם הגישה הנכונה והכלים הניהוליים המתאימים, ניתן להגדיל משמעותית את הסיכויים להמשך ההצלחות והמשך הצמיחה. כאן בהמשכו של המאמר אספנו עבורכם מספר המלצות וטיפים שבטוח שנכון כי תכירו בכדי לשפר את הביצועים העסקיים והניהוליים שלכם. לקבלת שיחת ייעוץ ראשונה מתנה – לחץ כאן.

ניהול מקצועי מחייב למידה והתמקצעות תמידית

חברים, בעלי משרדי תיווך, יזמי נדל"ן ואחרים, מנגד נכון כי תאמצו את התובנה הבאה: "היה ותהליכים היו פשוטים לחיקוי ואימוץ סביר להניח כי גם הזבובים היו יודעים לעשות דבש". בעולם האמיתי של העסקים והניהול אין אנו מכירים "אבקות קסמים." ישנם תהליכים ומיומנויות שצריך להכיר ולאמץ. יש חובה להיות ממוקדי מטרה. אין אפשרות לקיצורי דרך בכל מה שנדרש מאימוץ תהליכי ניהול מקצועי של חברות משפחתיות ועסקים קטנים.

מלווים עסקים וחברות בהצלחה מאז 2006

משה גרימברג – יועץ עסקי לחברות SMB . חברת  Advanced Business Consulting הינה חברת ייעוץ ארגוני – ייעוץ עסקי מובילה בענף. חברתנו פועלת בהצלחה מאז 2006. משה גרימברג יחד עם שותפי לדרך, מספקים ייעוץ עסקי ו- ייעוץ אסטרטגי לעסקים קטנים, עסקים משפחתיים וחברות בינוניות וקטנות. שמנו לעצמנו מטרה מרכזית אחת: לעזור ללקוחותינו לחזור לצמיחה. זאת ועוד, פעמים אנו מגיעים לעזור לך כמנכ"ל או לך כבעלים לצלוח משברים. אנו מתמקדים למצוא בכל תהליך וארגון שאנו מלווים את נקודות החוזקה ונקודות התורפה של החברה שלכם, ורק אחר כך לבנות ולהתאים תוכנית עבודה להשגת המטרות.

ניהול עסקי מקצועי מתבסס על מידע תכנון וביצוע

אין אנו מכירים עסקים שהוקמו על פי גחמה אישית או תחושת בטן? כל חברה או עסק נדרשת לתהליך של איסוף מידע ניתוח שוק ומתחרים שלאחריהם בונים תוכנית עסקית ותוכנית אסטרטגית. זהו השלב הראשון והכי חשוב בתהליך. מומלץ כי תהליך זה יהיה סופר מקצועי, מדוקדק ומתוכנן להפליא. חברות הזנק, עסקים קטנים שלא עושות שלב זה במקצועיות עשויות להיכשל. תכנון אסטרטגי הכולל תוכנית שיווקית ותוכנית עסקית הכוללת מדדי הצלחה קריטית להמשך התהליך. בקרב חברות קיימות יש צורך לפעמים לעדכן את האסטרטגיה העסקית והשיווקית. נכון כי תעשו זאת באמצעות יועץ עסקי מקצועי ומיומן.

תוכנית עסקית הכוללת אסטרטגיה שיווקית חייבת לכלול את הדברים הבאים:

  • מהם המטרות להשגה של החברה שלך?  האם נקבעו יעדים מדידים הניתנים להשגה. והאם התוכנית מציגה דרכים ומשאבים שיאפשרו לכם להשיג אותם?
  • האם התוכנית עברה תהליך של בדיקת היתכנות שבדקה באם עשוי להיות ביקוש ושוק למוצרים או לשירותים שלך?
  • האם נקבעו מדדי הצלחה?
  • האם יש בתוכנית העסקית התייחסות לאסטרטגיה השיווקית והאם היא בוצעה על ידי יועץ עסקי ושיווקי חיצוני?
  • הון ומשאבים: האם בתוכנית קיימת תחזית פיננסית של הכנסות והוצאות בחלוקה שנתית? מתי העסק מתחיל להרוויח ולהחזיר את ההשקעה?

ניהול פיננסי, מכירות, שירות לקוחות, שיווק ועובדים

נתחיל דווקא מהצד הפיננסי. דעו כי ניהול כלכלי יחד עם ניהול מכירות שיווק ועובדים קריטיים להצלחה. לזה יש להוסיף ניהול מיטבי של השירות ללקוחות. בהיבטים הפיננסיים חובה עליכם לעשות את הדברים הבאים:

  • מעקב צמוד אחר תזרים מזומנים
  • הקדישו זמן ומשאבים לניהול תקציב
  • וודאו כי יש לכם הפרדה מוחלטת בין החשבונות בחברה לבין החשבון הפרטי
  • וודאו כי יש לכם אנשי מקצוע טובים בתוך החברה לניהול ההיבט הכלכלי

ניהול מיטבי של מערך השיווק והמכירות?

מצ"ב כמה תובנות וטיפים המתאימים גם ליזמים וגם לבעלי חברות ועסקים קיימים. היה ואתם יזמים בתחילת הדרך אמצו את הטיפים אחרי סיום תהליך בניית התוכנית האסטרטגית והתוכנית העסקית המפורטת.

  1. הגדירו את קהל היעד שלכם: היה ואתם חברה קיימת בדקו שינויים בשווקים? מי הם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם? מה הם הצרכים והרצונות שלהם?
  2. בנו אסטרטגיית שיווק או עדכנו אסטרטגיה קיימת: בכל שלב נכון כי מפעם לפעם תוודאו רלוונטיות לתוכניות קיימות ולאסטרטגיה שיווקית פרסומית ועסקית. בדקו באם ערוצי השיווק והפרסום הם הרלוונטיים כיום? האם קיימות דרכים טובות יותר לגעת בהם וליצור מולם אינטראקציה עסקית?
  3. הקפידו להציע שירות לקוחות מעולה: היה ואתם חברה וותיקה שפרו את שירות הלקוחות. שירות מעולה מהווה מנוע צמיחה ומבטיח שהלקוחות שלכם יהיו נאמנים, מרוצים ויחזרו לרכוש שוב שירות או מוצר שלכם.

ההון האנושי כמנוע צמיחה בשוק תחרותי

עובדים ומנהלים מהווים נכס חשוב לכל חברה. הקפידו להשקיע בפיתוח העצמה ושיפור מיומנויות שלהם. עשו זאת באמצעות קורס מנהלים או סדנה ניהול ייחודית. בנו להם תוכנית התקדמות ואופק תעסוקתי וניהולי. המלצתי כי תגייסו את העובדים והמנהלים המתאימים ביותר. חפשו כאלה שיש להם פוטנציאל ניהולי וחולקים את החזון שלכם ומחויבים להצלחת החברה. המלצה נוספת מתמקדת בצורך להציע למנהלים ולעובדים שלך תנאים ותגמולים הוגנים. צרו סביבת עבודה נעימה. בנו תוכניות תגמול ותימרוץ באופן הוגן ותנו להם תחושה של הערכה.

בוא ונקבע פגישת היכרות

בכל תהליכי ניהול מקצועי של חברות משפחתיות ועסקים קטנים חשוב לחפש "מנועי צמיחה "ושווקים חדשים. המשיקים להמשך הצמיחה . יעוץ עסקי – פיתוח עסקי ויעוץ אסטרטגי עשוי להידרש במצבים בו החברה או ההנהלה והמנכ"ל מבקשים לבדוק כניסה לשווקים בינלאומיים או לשווקים שמחוץ לפעילותם הישנה. זאת רשימה חלקית. אנו כדרך חיים מקצועית החלטנו להעניק מפגש "סיעור מוחות" במתנה,  ללא עלות ומחויבות שבו נבחן יחד האם גם אצלך בשלו התנאים לביצוע שיפורים ועדכונים בתוכנית העסקית ובתוכנית השיווקית? כעוסקים בייעוץ לעסקים קטנים, אנו מאמינים כי גם אתה תוכל ליהנות מתהליכי שינוי וחזרה לצמיחה באמצעות תהליכי אימון אישי ואימון עסקי.  שווה כי נשוחח – צלצל 0544814332 או 03-9032222 ישירות אלי.

תרצו שיחת ייעוץ מיועץ נדל"ן?

על מה דיברנו במאמר זה

עוד כתבות שיעניינו אותך
Scroll to Top