כך תעשו את זה נכון: המדריך לבניית אסטרטגיה לשיווק דיגיטלי של נדל"ן ב2021 | קרקע buy
03/05/2024

כך תעשו את זה נכון: המדריך לבניית אסטרטגיה לשיווק דיגיטלי של נדל"ן ב2021

זמן קריאה: 3 דקות
בשנים האחרונות שוק הנדל"ן עבר כמעט לחלוטין משיווק מסורתי לשיווק דיגיטלי. מתעשייה שתלויה לחלוטין בשיחות יזומות, שלטי חוצות ומודעות בעיתונים, לתעשייה נגישה ודיגיטלית שנשענת במידה רבה על פרסום ברשתות חברתיות, קידום במנועי חיפוש ותוכן שיווקי באתרים השונים. בכל שנה נרקמות מאות אלפי עסקאות שהתחילו איך לא - באינטרנט. בואו ללמוד מהמקצוענים שלנו בקרקbuy איך לעשות את זה נכון!
טלפון-סלולרי-עם-רשתות-חברתיות- המדריך לבניית אסטרטגיה לשיווק דיגיטלי של נדל"ן

אסטרטגיה שיווקית – בניית יסודות חזקים לפרסום העסק

בדיוק כפי שלא ניתן להתחיל לבנות בניין ללא תכנון מקדים ובניית יסודות חזקים ויציבים כך גם בעולם השיווק הדיגיטלי. על מנת ליצור פרסום אפקטיבי ויציב שמייצר לכם זרם בלתי פוסק של פניות מדי יום, יש להתחיל קודם כל בבניית היסודות. נתמקד כרגע בשני צעדים בסיסיים שאתם חייבים לעשות לפני שאתם מתחילים לפרסם.

מחקר מתחרים – לא יוצאים ל"קרב" בלי להכיר את היריבים שלכם.

תנסו לא להיות מופתעים: בדיוק כמו שאתם מעוניינים לגייס מדי יום לקוחות חדשים כך גם המתחרים שלכם.

בשלב הראשוני בדקו תחילה מי מתמודד מולכם על אותם לקוחות פוטנציאלים. 

יש לחלק אותם לשניים: מתחרים ישירים ומתחרים עקיפים, לדוגמא:

אם יוסי משווק קרקעות חקלאיות ברעננה ובמקביל ברחובות מי אלו המתחרים שלו?

מתחרים ישירים מתחרים עקיפים
דני שמשווק קרקעות חקלאיות בהרצליה רוני שמשווקת נדל"ן מסחרי

לאחר שהכנתם רשימה מסודרת של המתחרים שלכם הגענו לשלב הניתוח:

כאן שווה לכם לעצור ולבדוק קודם כל מה בעצם המתחרים שלכם מציעים? מה הייחודיות שלהם? איפה הקרקעות ממוקמות? מה המחירים? האם יש מבצעים או הטבות? מה תנאי התשלום ואפשרויות המימון? האם הם מספקים גם שירותים נוספים כמו למשל רישום בטאבו, ליווי של משרד עו"ד וכו'?   

מציאת בידול עסקי – מה יש לך שאין למתחרים שלך?

אחרי שסיימנו את מחקר המתחרים אפשר להתחיל לבדוק מה הבידול שלכם ביחס למתחרים ומיד אחר כך לבנות אסטרטגיה שיווקית מנצחת. 

"בידול הוא מונח שיווקי המתאר פרקטיקה השואפת להדגיש את ההבדל, הייחודיות או השוני שבין מותג או מוצר מסוים לבין המתחרים שלו, במטרה לקדם את יעדיו השיווקיים. בבסיס השיטה עומדת ההנחה השיווקית כי יצירת יתרונות ייחודיים שבאים לידי ביטוי רק אצלך לעומת המתחרים, הופכת אותם לקשים לחיקוי ולבעלי אופי מונופוליסטי, ובכך מחזקת את כוחו של המותג ששייך לך בזירה התחרותית."

במילים פשוטות, בידול הוא היכולת להסביר ללקוח פוטנציאלי למה עדיף לו לקנות מכם ולא מהמתחרים, בידול יכול להתבטא במוצר עצמו, במחירים, בשירות או במומחיות המסוימת שלכם בתחום בו אתם עוסקים.  

בניית קהל יעד – למי, איפה, איך ומתי?

כשאתה מנסה למכור לכולם, אתה מסתכן בכך שבסופו של דבר לא תמכור לאף אחד. כשאנחנו מדברים היום על פרסום דיגיטלי, אנו חייבים להתמקד ולהגיע לקהל הנכון. כלומר, אותו קהל ספציפי שאותה מודעה שאתם מפרסמים תעניין אותו ותוביל אותו בסוף התהליך גם לסגור עסקה. 

שאלון שאנו שואלים את עצמנו להגדרת קהל היעד שאנו מחפשים:

1. גילאים:

2. מין- ז/נ: 

3. מיקום בארץ:

4. מצב סוציואקונומי:

5. סטטוס זוגי:

6. תחומי עניין:

7. איזה בעיה המותג פותר ללקוחות ?

8. מה הפחדים/חששות של הלקוחות ?

9. מה הרצונות/תשוקות של הלקוחות ?

"העסק בנוי על לקוחות. ללא לקוחות אין לו זכות קיום. לפני שאנו מתעסקים עם תהליכי שיווק ופרסום חשוב שנכיר את המניעים של מי שיקנה את המוצר/מותג שלנו. או לחלופין מי שלא יקנה."

כלל 80/20 -"אבל אם זה מתאים לכולם, מה עושים?"

המטרה של הגדרת קהל יעד היא למקסם את תקציב הפרסום ולהגיע נקודתית לאנשים שהסיכוי להפוך אותם ללקוחות משלמים הוא הגבוה ביותר. בהמון ענפים יהיה נכון לומר שבאופן תאורטי המוצר או השירות שהם מספקים מתאים לכולם ולכן אנו משתמשים בכלל ה-80/20 שעוזר לנו להתמקד בבחירת קהל היעד. 

מה הכוונה 80/20?

לרוב העסקים יש 80% של קהל בסיס שניתן להגדיר מראש ועוד 20% של קהל מזדמן.  ניקח לדוגמא מסעדת בשרים בחיפה, מי מאיתנו לא אוכל במסעדה מדי פעם? אבל נניח שאני גר בתל אביב, הסיכוי שאני אגיע למסעדה בחיפה הוא נמוך יותר מאשר דני שגר בקריית אתא. שוב, מבחינה תאורטית, גם אני וגם דני אוכלים במסעדות ובנוסף שנינו גם מתים על בשר, ועדיין הסיכוי שדני יגיע לבקר באותה המסעדה הוא 80% והסיכוי שאני אגיע הוא 20%. במידה והמוצר באמת מתאים לכולם ואין לכם עדיין אינדיקציה לגבי אופי הלקוחות הקיימים, יש להתחיל לפרסם בצורה רחבה. לאחר תקופה תתחילו לצמצם את הקהל בהתבסס על נתונים בלבד. 

כתיבה שיווקית – ה-ז-ד-מ-נ-ו-ת אחרונה#@!

אנו נחשפים לסדר גודל של 3,000 מסרים פרסומיים בממוצע ליום, שזה בערך מיליון כאלה בשנה ולכן יש צורך במסר חזק, קצר וקולע שימשוך את תשומת הלב של הלקוחות שלכם. 

3 המרכיבים של המסר האפקטיבי: תועלת + סיבה להאמין + הנעה לפעולה!

תועלת – מה יוצא לי מזה?  זו השאלה הראשונה שנשאלת ע"י הלקוח. אם תגרמו לו להבין "מהר" מה יצא לו מהמוצר/שירות, תציפו תועלות, תעוררו ותתנו מענה על הצורך שלו, אתם תעלו את סיכויי ההצלחה של הקמפיין ותקבלו תוצאות טובות יותר.

סיבה להאמין –  מצב בו הבטחתם יתרון או פתרון ייחודי והלקוח שלכם מתחיל לגלות עניין במה שיש לכם להציע. זה הזמן לגשת לעובדות ולחזק את האמון שלו שאצלכם הוא ימצא את מה שהוא רוצה  ומצפה דרך מחקרים ונתונים, שנים של ניסיון, המלצות של לקוחות קיימים, כתבות ועוד…

הנעה לפעולה- קודם כל משכנעים ורק לאחר מכן ניגשים לפעולת מכירה. כלומר, אחרי שהסברתם ללקוח על התועלת ונתתם לו סיבה להאמין, תרגישו חופשי להציע לו את המוצר/שירות.

חברת קרקbuy מלווה כבר מספר שנים עסקים מתחום הנדל"ן.

במידה ויש לכם שאלות או שאתם מעוניינים לשמוע על חבילת פרסום רלוונטית שתביא אתכם לתוצאות טובות, אנא השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

תרצו שיחת ייעוץ מיועץ נדל"ן?

על מה דיברנו במאמר זה

עוד כתבות שיעניינו אותך
Scroll to Top