מיתוס שהגיע זמנו להתנפץ: 'נדל"ן - רק בישראל' ומה קורה בפולין? | קרקע buy
28/04/2024

מיתוס שהגיע זמנו להתנפץ: 'נדל"ן – רק בישראל' ומה קורה בפולין?

זמן קריאה: 3 דקות
נדמה כי שוק הנדל"ן הישראלי הפנה עורף למשקיעים פוטנציאליים כשהוא מציג תנאי סחר קשוחים: היצע דל, מחירים בשמים ותשואה נמוכה - לא תנאי ההצעה הכי מפתים, אם נשתמש במילים עדינות. שווקי הנדל"ן בחו"ל לעומת זאת, נוקטים בשיטת: "הסבר פניך לתייר" ומציעים נכסים להשקעה בפער של עד פחות מפי 6 ביחס לנכסים דומים כאן בישראל.
השקעות נדל"ן בפולין

גורמים שונים בעולם ההשקעות מציינים כי האינפלציה בישראל לצד היבטים שונים של יוקר המחיה והשלכות משבר הקורונה הם בעוכרי המשקיע הישראלי והגיע הזמן לחצות את הים לכיוון הזדמנויות נדל"ניות מבטיחות בחו"ל.

השקעה בנדל"ן בפולין – סקירה רחבה על עולם ההשקעות הנדלניות במדינה המזרח אירופאית.

פולין מתעוררת משנת חורף של עשור

שנת 2008 למי שזוכר, היתה שנת משבר כלכלי שגרמה לגישה קשוחה בכל הקשור בהלוואות ומשכנתא בפולין. התוצאה הטבעית: ירידה ברמת הביקוש לנכסי נדל"ן בפולין. כל זה להזכירכם, קרה לפני כמעט 15 שנה. מאז ועד לפני מספר שנים שקע שוק הנדל"ן במין נמנום שכלל בניית נכסים חדשים בקצב איטי ביותר ביחס לכמות האוכלוסייה.

מה גורם למהפך בשוק הנדל"ן בפולין?

העלייה המרשימה במחירי הדיור מתבצעת בשנת 2021 כשממשלת פולין מחליטה להתערב ומעוררת את שווקי הנדל"ן בתחומה לפעול לעידוד רכישת דירות על ידי צעירים והקמת תוכניות לסיוע בלקיחת משכנתא הנושאת ריבית נמוכה. הביקוש לדיור מקומי הולך וגובר זאת הודות לעלייה בשיעור השכר הריאלי וירידה בשיעור האבטלה בפולין בהתאם למגמת הצמיחה בענף הכלכלה הפולני.

פולין: שיאים במחירי דיור ב-7 הערים הגדולות

ורשה, גדיניה, קרקוב, לודג, פוזנן, גדנסק, ורוצלב – לא. זהו אינו מסלול לשחזור המסע לפולין משנות הנעורים. הרשימה לעיל כוללת את 7 הערים הגדולות בפולין בהן מחירי הדירות עלו בממוצע ב-0.51% בתחילת שנת 2021 כשבמהלכה ניכר זינוק של 4.12% נוספים בעליית מחירי הנדל"ן וברבעון האחרון: עלייה של עוד 2.89%.
שנת 2022 הינה המשך ישיר לעלייה היציבה במחירי הדיור בפולין. עלייה זו כוללת תשואות גבוהות ומאפשרת למשקיעי נדל"ן בפולין לנצל תשואה כתוצאה מעלייה בערך הנכס לצד תשואה משכר דירה.

נו, אז למה דווקא פולין?

פולין משמשת כיום כר פורה להשקעות נדל"ן משתי סיבות פשוטות: תחיית שוק הנדל"ן בפולין ושימוש במטבע מקומי.

שוק הנדל"ן קם לתחיה

כמו שפירטנו קודם, אחרי שנים של רביצה עצלה בתחום הנדל"ן וחוסר ביקוש משווע שהוביל לשפל תקדימי של השוק וירידה דרסטית במחיר הנכסים, חווה שוק הנדל"ן יקיצה. מה שאומר שמחירי הנדל"ן כרגע, בהדגשה על כרגע – נמוכים, מה שעתיד להשתנות בעתיד הלא רחוק כהביקוש העולה בהתמדה יזנק והשקעה בנדל"ן בפולין תישא תשואה גבוהה מאוד. פרקטית? משקיעים שבוחרים לרכוש נדל"ן היום, עתידים להשיג רווח משמעותי תוך מספר שנים.

נאמנים לזלוטי

כבר לפני 10 שנים הצטרפה פולין לאיחוד האירופי מה שעוד לא מתבטא אצלה בסגנון המטבע. אירו? לא בבית ספרם של הפולנים. המטבע המקומית היא הזלוטי. ערך הזלוטי כידוע, נמוך מערך הדולר, האירו ואפילו מערך השקל – נתון המאפשר השקעה בנדל"ן בפולין בתנאים נוחים במיוחד.

פולין כיעד השקעה מניב

לצד היתרונות אותם מנינו לעיל, קיימים נתונים נוספים לטובתה של פולין במשחק ההשקעות הבינלאומי: פולין כיום מהווה יעד תיירותי מבוקש, אם נדייק: 19.6 מיליון תיירים בשנה, כלכלת פולין מראה מגמת יציבות כבר שנים ולפי תחזיות וסטטיסטיקות, היא עתידה רק להתחזק. פולין סמוכה לגרמניה המוגדרת כמדינה החזקה ביותר בגוש היורו. גם עובדה זו מעניקה לפולין יתרונות תיירותיים וכלכליים משמעותיים.

בנוסף, ניכרת צמיחה משמעותית בתחום הבינוי בפולין:

  • 30,000 יחידות דיור חדשות מדי שנה.
  • התחלות
  • התחלת בנייה בפועל של למעלה ממאה אלף דירות בממוצע שנתי.
  • מחירי הנדל"ן מציגים עלייה באופן הדרגתי.

תכל'ס, מה רמת התשואה של עסקת נדל"ן בפולין?

פולין מציגה מחירון רחב של סוגי נכסים שונים להשקעה בנדל"ן בפולין במחיר של החל מ-250 אלף זלוטי. במילים ברורות: השקעת נדל"ן בפולין מניבה בין 6%-9% תשואה בכל שנה כשהצפי הוא: עלייה ברמת התשואה בשנים הבאות. רק לשם השוואה: משקיעי נדל"ן בישראל נכון להיום אינם חוצים את גבול 6% תשואה, כאשר בממוצע, המשקיע הישראלי מרוויח עוד פחות.

בשורה תחתונה: השקעה בשוק הנדל"ן הפולני נושאת עלות נמוכה יותר בפער משמעותי לצד תשואה גבוהה ורווח בלתי מבוטל. אבל אל תדאגו לשוק הנדל"ן בישראל: פראיירים כידוע – לא מתים, הם רק מתחלפים…

מיסים בפולין – איך זה עובד?

הצטרפות פולין לאיחוד האירופי מבטיחה למשקיעי נדל"ן בתחומה, הגנה בענף עסקאות הנדל"ן.
משקיעים ישראליים ייהנו מהסדר מיסוי שנחתם בין ישראל לפולין באמצעותו הם מוגנים מתשלום מיסוי כפול.

למעשה, צורת המיסוי הפולנית נחשבת למקלה עם משקיעים זרים בהרבה מן המקרים וכן באופן כללי, מיסים על נדל"ן באירופה נמוכים ממדינות אחרות באיחוד האירופי. כיום, עומד שיעור המע"מ על 8% בלבד ברכישת דירה בפולין – אחוז מיסוי זה נמוך משמעותית משיעורי המיסוי על נכסים דומים במדינות אירופה נוספות ואף ביחס לשיעורי המיסוי בישראל.

פולין – חלון ההזדמנויות להשקעה בשוק האירופי

פולין נחשבת לאחד מהיעדים החמים והחכמים ביותר להשקעות נדל"ן. מחירי דיור נמוכים לצד גרף עולה ברמת הביקוש הם לכל הדעות אופציית השקעה בנדל"ן בפולין שחבל להחמיץ. בהנחה שיש לכם את זה ואתם מעוניינים להפסיק לדשדש בביצת הנדל"ן הישראלית, השקיעו בפולין בטווח הזמן הקרוב כיעד אטרקטיבי מניב.

תרצו שיחת ייעוץ מיועץ נדל"ן?

על מה דיברנו במאמר זה

עוד כתבות שיעניינו אותך
Scroll to Top